Meglehet, hogy Te is láttad azt a ragasztásos fotótranszfer videómat, ahol különböző Pentart termékeket teszteltem fotótranszfer szempontjából.
Azokat a ragasztóanyagokat festővászonra is kipróbáltam, ott is sikeresnek bizonyult a ragasztásos transzfer kísérlete.
A forgatás óta (kb. két éve) ezt a bizonyos festővásznat itthon kerülgetem. 
Azóta bizony már megviselt lett szegénykém, sok mindent kibírt.
Gondoltam egyet és újra felhasználtam.
Most is Pentart termékeket próbáltam ki rajta, mutatom a lépéseket.

Szóval, ez volt az a bizonyos ragasztó-transzferes vászon:

Pentart fehér alapozófestéket kentem el egy plasztikkártya segítségével a vászon felületén.
Nem simítottam el teljesen az alapozót, csíkosra hagytam, mert tetszik ez a struktúra.

Az alapozófesték száradása után különböző színű Media Inkeket fújtam rá a vászonra.


Menet közben úgy döntöttem, hogy az egész vásznat lefújom, így még több tintát használtam.

Patinakék antikoló festékkel lekentem a vásznat ott, ahova stencilezni szeretnék.
Nagyon halványan festettem, szinte csak egy lehelletnyi fátyolszerű réteg került fel ebből a festékből.

Nedves törlőkendővel dolgoztam. Ez segített abban, hogy itt-ott letompítsam a tinta élénk színeit.

Egy stencilt ráhelyeztem a vászonra, majd barnagránit színű kőpasztát kentem rá festőkés segítségével.
Nem simítottam el a kőpasztát, még direkt meg is dolgoztam festőkéssel, hogy hadd legyen szépen struktúrált.

Ezzel a kőpasztával valóban azt a hatást érhetjük el, mintha a díszítés tényleg kőből lenne. 
Könnyű használni, gyorsan szárad. Szóval, szerelem első látásra!

Igazából már így is nagyon tetszett, akár meg is állhattam volna az alkotófolyamattal.
A látvány engem elkápráztatott.

Mindenképp tervben volt a folytatás, hiszen itt várakozott az alkotós asztalomon a Patina Effekt festékszett.
Ebben a szettben 5 tubus különböző árnyalatú festék van, amik használatával szépséges patinás hatást érhetünk el.
Már a csomagolás is olyan gusztusos látványt nyújt, hogy az ember lánya szinte bele akar harapni. :)

A legsötétebb - türkizkék - árnyalattal kezdtem a felfestést.
Szivaccsal ütögettem fel a színt.

Aztán következett a világosabb türkiz árnyalat.
Ezt is szivaccsal vittem fel.

Majd felvittem egy világosabb árnyalatot. Ez a menta szín.

Végezetül a legvilágosabb árnyalattal dolgoztam, a country-zölddel.

Azt tapasztaltam, hogy szebb lesz a végeredmény, ha a világos árnyalatokkal nem fedjük le teljesen a sötéteket. 
Inkább ritkábban, csak itt-ott érdemes felütögetni a világos színeket.

UNI Paint lakkfilcet (fehéret és feketét) csepegtettem a kihagyott tintás részre.

A mandalát, a patina effekt szett ötödik tubusában lakozó csodás metálfestékkel emeltem ki.
Ezt a kiemelést úgy végeztem, hogy a stencilsablont pontosan visszahelyeztem az előzőleg felvitt kőpaszta mintára, és ennek segítségével festettem fel az antikrézt.

Láthatod, hogy én az 'ajánlott használat' helyett úgy készítettem a festést, hogy először vittem fel a patinás színeket, majd utána az antikrézt. 
Előzőleg kipróbáltam fordítva is, ahogy ajánlják, illetve, ahogy a természetes folyamat is lezajlik (először az antikréz, utána a patinás színek), de nekem mégis így tetszik jobban... Ez a szép az alkotói szabadságban! :)

Ezt az antikréz színt nem egyenletesen vittem fel.
Van rész, ahol vastagabb a festékréteg és van, ahol csak épphogy sejtelmesen látszik az antikréz szín.
A hatás ott élethűbb, ahova kevesebb antikréz szín került.

Úgy döntöttem, hogy nem folytatom tovább az alkotást, mert ebben a fázisban most nagyon tetszik a látvány.


Köszönöm a figyelmedet, örülök, hogy itt jártál!
Ne feledd: bátran alkoss!

Hozzászólások: 0

Nincsenek hozzászólások

Szólj hozzá!

Az email címed nem lesz nyilvános. A kötelezően kitöltendő mezőket megjelöltük.*